tisdag 29 juli 2008

Viktprat tisdag under andra semesterveckan

Exakt vem är det som mår bra av att jag äter godis och annat onyttigt?
Om någon spontant känner att det är han eller hon så säg till för annars börjar jag tvivla på att det är nån som gör det. För inte är det jag i alla fall.

Mina planer har ju alltså varit att vara så nyttig som möjligt men ändå ha semester, såhär ser min matsedel ut idag:

Frukost: Yoghurt med kanel, ett kokt ägg.
Lunch: Köttfärsröra med vitkål och fetaost.
Lite emellangott: 1 liten bit mörk choklad
Middag/Kvällsmat: 2 st toast med sallad och magiskt god skaldjursröra som vi hade med oss från Smögen, lite kex och ost samt en halv avocado. Vitt vin till det
Efterrätt: Marängswiss och the

Varför??? Det var ju så bra som det var efter middagen. Gott med skagenröran och det.
Men så skall man lyxa till det lite och så blir det sådär. Och jag mår inte bra kan jag säga. Sockerchock utan dess like. Hjärtklappning och allmänt irriterad. Som ett barn som har ätit för mycket godis, kommer att ha svårt att somna. Så vem mår bra av detta om det nu inte är jag som gör det? Jag blir så arg på mig själv.

Packade ner lite i väskan inför trippen imorgon och hittade de där jeansen som jag efter hand har kommit i under våren och visst kommer jag fortfarande i dem men de sitter inte så skönt längre. Suck.

Imorgon bitti är det vägning, jag har stadigt gått neråt de senaste dagarna när jag har vägt mig sedan jag kom hem men nu får vi väl se efter kvällens svullande.

Imorgon ska vi som sagt till våra kära vänner Maja och Carl. Maja har också tagit tag i sin vikt och nu under semestern och varit suuuuperduktig och gått ner 3,6 kilo. Shit vad jag är impad. Hon och jag skall kämpa tillsammans under hösten, det känns bra, jag kan nog behöva lite av hennes energi.

Nu mina vänner är det dags att krypa ner under täcket och ligga vaken (pga sockerchocken) imorgon kl 9 bär det av mot Blekinge.

Kram och pepp på er alla
Cornelia

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nej, man mår inte bra när man äter för mycket godis! :( Men när man är på semester kan bli svårt får några.
Snart kommer det... och du kommer att bli duktig igen. Du får se! :-)

Midnatsloppet är den 16 augusti i Stkm. Man springer 1 mil mitt på natten!

Här är länken:

http://www.midnattsloppet.com/start/index.cfm

* kramar *

Helen sa...

ah den menyn skulle jag kunna döda nån för.. hihi...
hoppas det går bra på vägningen idag.. det är inte lätt när det är semester.. hoppas ni får en trevlig resa nu... nu ska vi äta frukost.. kram kram

Anonym sa...

Haha, ja jag ska akta mig på Liseberg! :)
Usch jag har också ätit för mycket onödigt under semestern, jag som hade lovat mig själv att skärpa mig nu när jag är ledig...men än är det inte för sent...
kram Malin

Anonym sa...

Vad duktig du är! Det är inte lätt såhär mitt i sommaren. Har kämpat mot mina kilo i flera år, men så vid nyår slutade jag med godis och snabbtmat och nu har jag gått ner nästan 18 kg. Men som sagt är det svårt nu när det är glassar och langos till höger och vänster. Du är ju inte långt från ditt mål!

QvinnaDeLuxe sa...

Kollade din viktstatus, hur gick du ner dina första 5 kg på bara dryga 2 veckor???
Jag tycker du är duktig!!
Jeansen sitter snart skönt igen ska du se. Socker har en tendens att få en att svullna men oftast är det bara vatten och luft ;0)...
Keep up the good work!

/Q

Anonym sa...

Nu är vi hemma...och jag är flera kilo tyngre..IMORGON BÖRJAR MITT NYA LIV - JAG SKA GÅ NER I VIKT. PUNKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram :)

Anonym sa...

Hej Cornelia!! Har länge tänkt skriva ett inlägg till dig för jag blir så glad varje gång jag får ett av dig! :) Hoppas du är nöjd med vägningen idag! Funderar på om jag ska våga/hinna åka in i morgon eller om jag väntar en vecka till!! :) Hörs snart igen! Kram