torsdag 8 januari 2009

Gomorron

Dag nummer två på jobbet, det gick nästa lika lätt som igår att komma upp.
Och kan ni tänka er att idag kunde man se att det började ljusna på himlen när jag åkte till jobbet också. Det blir verkligen bara ljusare och ljusare, det är underbart.

Resultaten från veckan vägningar börjar dimpa in och jag skall försöka mig på en lite uppfräschning/repetition av "reglerna/rutinerna" kring rapporteringen av resultat. Det kommer lite senare idag eller ev. imorgon beroende på om jag bestämmer mig för att ha en datorfri kväll eller inte ikväll. Men kort sagt kan man säga att du rapporterar ditt resultat den dagen du väger dig som vanligt. Meddela mig gärna hur mycket ner eller (gud förbjude) upp vågen visar, och inte bara vikten, då jag kanske inte har invägningssiffrorna noterade. Hela listan presenterar jag sedan här på söndag eftermiddag/kväll.

Igår fick jag, i en kommentar, en fråga om lite tips kring GI av Emelie. Jag filar på ett svar på det och har inte glömt dig Emelie, det dyker upp ett inlägg kring det vad det lider.

Nu mina vänner är det dags att sätta fart o arbeta. Önskar er alla en trevlig dag.
Kram och pepp
Cornelia

7 kommentarer:

Lena sa...

Hej igen. Ville bara tala om att jag nu länkat till dig från mig, så att det är OK. Sen flinar jag till varje gång jag ser ditt vackra namn. En av mina katter heter Cornelia... fast jag kallar henne Corny för hon skelar lite :)

Anonym sa...

+/- noll från mig då jag vägde in mig på riktigt denna vecka.
Nej tråktanten ska inte stoppa mig. Ni finns ju här!!!
Kram kram

Helen sa...

ah men virriga jag då.. det är ju fredag imorrn.. så då får du resultatet.. jag har haft fredag hela dagen jag tills för ett tag sen då jag kom på att det "bara" är torsdag.. suck.. nåja.. glad är jag iallafall. nu ska jag städa sen iväg på intervju
skönt att det börjar ljusna man ser lite lättare på livet då tycker jag.. kram kram

Sandra sa...

Hoppas det går bra för er tjejer!
Själv väger jag mig på söndag efter min första sunda vecka på väg mot ett sundare bättre jag!

Sandra

Anonym sa...

Hej vännen!
Jag smygväde mig idag.. vågen visade på minus 0,9 hurra!!
Men det är imorgon som är den officiella vägdagen, så imorgon återkommer jag med resultatet.

Jag vägde in mig på 71,2.
Vågen ska visa på 60 (högst!!) senast den 1/7!!

Kram och hörs - är så stolt över att jag inte har fått några återfall än!!

Anonym sa...

Jag har ett plus att rapportera sen jul och nyår.
+2,2 kilo.
Men det är faktiskt helt ok. Jag är bara taggad som fan nu! Nu jävlar... =)

Såg dig på tv idag!!! =) Coolt! Synd att du åkte ut bara. Jag sa till Björne och pekade på tvn. "henne känner jag nästan".... för det känns nästan som om jag känner dig...
=)

Kram

Anonym sa...

Ja men då får jag väl säga att det blev +- 0 då för jag väger mig inte förrens den 13/1 och jag hade "invägning" den 5/1.
Så ett resultat kommer nästa veccka då.
Blev det rätt nu?
Kram