onsdag 7 januari 2009

Meny & Motion dag 6 - onsdag 7 januari 2009

Frukost: 1,5 dl yoghurt med kanel, 1 kokt ägg, kaffe.
Lunch: Ugnsbakad laxfilé med ädelostsås och rivna morötter. (matlåda från igår)
Mellanmål: Inget

Middag: Biffar med sallad av isberg, bladspenat, sockerärter, purjolök, ädelost och rostade pinjenötter
Till kvällen: Inget

Motion: Ingen, bara lite magövningar. Vi skall ju tvätta på min mage i sommar som sagt :-)
Kommentarer kring dagen: Ja, tillbaka till jobbet som sagt, men med planering går det också bra. Så maten har funkat fin fint och motivationen är fortfarande på topp. Nu börjar jag bli lite nervös för fredagens vägning. Hade glömt hur det kändes att ivrigt vänta på att få väga sig. Det är en härlig känsla. Bara att hoppas att det går bra också.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack underbara för ett jättegott recept!
Har investerat i en ny våg idag, den visar ju decimaler känner som det står jäkligt stilla.
Ska alla väga sej på fredag eller går man efter dan man började (har ju ingen större betydelse)

Jag... sa...

Det går ju som på räls det här!

Lena sa...

Hej. Får man vara med i din rivstartsgrupp även om man bara dricker pulver? Har hittills (aug-dec) gått ner 29 kg, gick upp 3 när jag åt över jul, och nu är jag igång igen. Har ca 30 kvar...

Helen sa...

tror du har gått ner massor. jag gjorde en smygis idag.. glad blev jag.. du får resultatet efter vägning i morgon bitti.. skönt att motivationen sitter i..
vi kör så det ryker... pepp pepp
kram

Anonym sa...

Vill lämna mitt första resultat. -2kg vecka 1. Kanske möjligen var uttorkad när jag vägde mig (på morgonen) men det märker vi nästa vecka då jag väger mig igen.

Lena sa...

Sätt 14 kg på vecka 1-8. Vilken dag skall man rapportera? Jag kollade bakåt i inläggen och såg att ni började 2/1, det var i fredags. Skall man alltså skriva en kommentar varje fredag?

Anonym sa...

Det kommer att gå bra! Men visst är det en speciell känsla... =)

Kram

Lena sa...

Jag har min "veckovägning" på torsdagar, så idag kan du notera -3,4 kg för 1/1-8/1.

Tyvärr är detta utmärkta resultat bara en engångsföreteelse, första veckan på pulver blir alltid lite extra.