lördag 3 januari 2009

Meny & Motion dag 2 - lördag 3 januari 2009

Frukost: Omelett på 3 ägg med purjolök, fetaost och bacon, kaffe.
Lunch: Kycklingwok, vatten.
Mellanmål: Inget
Middag: Smoothie av fil, på blåbär och lite kakao.
Till kvällen: Lite naturella cashewnötter

Motion: städat i stort sett hela dagen
Kommentarer kring dagen: Bra dag, blev inget gymmande i dag heller utan istället städning hela dagen. Vardagsmotion kallas det :-) Idag har jag också druckit bra med vatten. En bra dag alltså i det stora hela. Motiviationen är fortfarande på topp

Ytterligare ett par deltagare har tillkommit i Rivstart, har lagt till dem i invägningsinlägget från igår.
Dagens peppande kommentar till oss alla från en av deltagarna i just Rivstart 2009 kommer från Yllet, här kommer den:

"Hej på er! Hoppas det känns bra för er alla? Jag ska bort på lunch idag, får se hur det går? I övrigt tycker jag att det känns fint och inte alls motigt ännu! Så här på dag 2... :) OCh då har jag ändå massa jullgodis och nyårssnacks kvar hemma! Men det lockar inte alls.Kram och pepp till er alla!"

9 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Hej!

var ute och letade lite inspriration för viktminskning och råkade "snubbla"in på din sida. Jätteku att läsa om dig och hur det går för dig...Kommer tillbaka!

kram Eva

Anonym sa...

Städning är inte alls så illa som vardagsmotion, jag tror att jag läste någonstans att man förbränner mer än vad man tror. Så länge man rör på sig så är det bättre än att sitta still.

Angel

Anonym sa...

Härligt att läsa att du oxå är på g!
Idag är jag stolt över mig själv: dag 2 och fortfarande inget återfall - och idag utsatte jag mig för frestelser BIG TIME!! Var hemma hos min syster som alltid har hela huset fullt med godis, kakor, mat, och ännu mera godis, kakor mat.
Men jag åt INGENTING av det. Inte ens en enda liten sketen godisbit.
Jag är supermotiverad - NU KÖR VI!!
Tralalalallallala!!

Anonym sa...

Vad kul med en till rivstarts-blogg att följa och att hämta inspiration från! :)
Själv är jag inne i projekt "Nystart 2009" där jag ska rätta till de fel (kilon) jag gjorde i slutet av 2008...

Lycka till med din rivstart!

Annika sa...

Hej!
Får jag vara med?
Annika Knober minus 8 kg på 8 veckor.

Anonym sa...

Min länk;
annikasnyaliv.blogg.se
inte annikaknober.blogg.se......

ha en skön söndag

Anonym sa...

Det blev ingen semla tack för hjälpen;-)
Sitter och tittar i mina GI receptböcker i tanke på kommande frukostar (dom är ju svårast), ska handla sen och det gäller att ha rätt saker i skafferi och kyl.
(kanske väger mej iallafall) du ser vilket imorgon.

Anonym sa...

Tips för de som inte orkar tänka: ta hem programmet formfixaren. Där kan du fylla i dagens matintag, planera dina 8 veckor, fylla i hur många kalorier du vill äta, ifall du äter low-carb eller vanligt, osv. Hjälper mig bra mycket :)

Anonym sa...

(Svar från min blogg) Jag har inga andra modeller av den typen av trappmaskiner att jämföra med, men nää jag tycker inte den känns ostabil. Jag tycker den är bra och pojkvännen (som är längre och väger några kilon mer) tycker likaså.

Den är köpt på Stadium och är av märket Casall.