söndag 4 januari 2009

Vi blir fler och fler...

Ingen är gladare än jag för att vi bara blir fler och fler i Rivstarten, shit så kul!!!


Även idag har jag haft en ganska produktiv dag, vi steg upp ganska sent, inte förrän halv elva. Galet va tung i huvet man blir när man sover för länge. Efter en god frukost som ni ser här bredvid, omelett, tog jag tag i en del saker som blivit liggandet ett tag. Lite papper som blivit liggande, lite bilder som skulle brännas till CD osv. Det är verkligen tillfredsställande att få sånt där gjort!

Vid halv två tiden masade vi oss sedan ner till gymmet. Det blev 35 min kondition på löpband och CT och därefter 30 min styrka på gymmet och ytterligare 10 min magövningar när vi kom upp i lägenheten. Jinn gör en magövning som hon kallar "Calzonen", den är sjukt jobbig men så skall den ta kål på min calzonemage också. Vill man vara fin får man lida pin.

Efter en god (sen) lunch tog vi sen tag i ytterligare en surdeg som vi skulle tagit tag i länge. Förrådet i källaren. Drog ut allt, sorterade och staplade in igen. Imorgon bär det av till återvinningen med en massa som sorterades ut. Det känns som jag kan återvända till jobbet efter ledigheten och känna att allt det där som skulle göras verkligen har blivit gjort. Nu är det snart dags för kvällsmat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

sätter mitt mål på 5kg på rivstarten, nu finns det ingen återvändo ( tack och lov).

Anonym sa...

Du va så himla duktig på magträningen idag! Puss på dig

indira sa...

Va duktiga ni är! All lycka till er! Bästa hälsningar Jonna!

Helen sa...

duuuuuuktiga du.. första dagen har gått bra för mig.. bara vanlig mat å frukt.. inget annat.. ingen motion dock men det är minus 17 ute så ingen promenad.. kram