onsdag 28 januari 2009

Meny & Motion dag 27 - onsdag 28 januari 2009

Frukost: Yoghurt med kanel, 1 kokt ägg och kaffe
Lunch: Köttfärslimpa med ugnsbakade morötter
Mellanmål: Lite nötter (macademian och mandlar, smaskens)
Middag: Skagenröra på salladsbädd
till förrätt. Till huvudrätt Lövbiff med ytterligare lite ugnsbakade morötter och Bujurdi.
Till kvällen: Svartvinbärste

Motion: 5 km promenad (vårrusetrundan), 19 min yoga och step på Wii- min arma kropp värker nu
Kommentarer kring dagen: En bra dag idag också. Känner lite ångest inför jobbet imorgon, men så blir det ju när man har varit hemma och latat sig i en och en halv vecka. Det är bara att ta tjuren vid hornen!

8 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Du är så duktig jag är så imponerad! Önskar du kunde föra över lite energi på mig, vågen står äckligt stilla och frustrationen infinner sig....

Kram :-)

Eva

Anonym sa...

Hej! Har följt din blogg ett tag, du verkar duktig och full av energi. Jag bloggar inte själv och försöker inte heller minska min vikt. Men du efterlyste lite förslag på mat för ett tag sedan och här kommer ett tips till dig från mig;
Laxfilé med cashewnötter
4 laxfilé
20 cashewnötter, naturella
2 msk olja
4 msk sweetchilisås thai
1 lime, skal + saft
2-3 vitlöksklyftor

sås: blanda matlagningsyoghurt med saft av 1/2 lime, salt och peppar och ev 1 msk vitt vin.

blanda såsen och ställ kallt
Ugnen på 250grader
Salta och peppra laxen och lägg i ugnsform. Hacka nötter och viktlök. Blanda med sweetchilisås, limeskal och 1/2 limesaft. Bred på toppingen på laxen och laga i ugn tills laxen är färdig. Kan servera ris till. Smaklig spis! /Ida

Anonym sa...

Vad duktig du har varit med motionen, måste kännas skönt att inte vara sjuk längre antar jag :) Lycka till på jobbet imorgon!

Rivstart vecka 4: -1,2 kg

Kramar

Anonym sa...

Lycka till på vågen nu :)
Kram

Anonym sa...

Du är såå duktig och dina menyer låter så himla goda :)... jag tror jag ska ta och skriva av dem lite när det är dags för mig att börja äta mat igen.

Stort TACK för all din fina peppning!

Kram Ulrica

maria sa...

pst jag lottar ut en GI-kokbok på min hemsida:

http://helheten.blogspot.com/2009/01/utlottning-av-gi-bok.html

lycka till!

Anonym sa...

Halloj, du är så duktig med motionen! Bravo.

Här kommer mitt resultat senaste viktresultat: minus 1,2 kg (jag e sååå glad)

Ha en trevlig helg

Kramar Angel

yllet sa...

Hoppas det gick bra på vågen i morse? Och bra på jobbet! Jag hade gått ner 1,2 denna vecka! Weeh!