söndag 4 januari 2009

Meny & Motion dag 3 - söndag 4 januari 2009

Frukost: Omelett på 3 ägg med purjolök, fetaost, ädelost och bacon, kaffe.
Lunch: Kycklingklubba, sallad, bujurdi och ½ avokado.
Mellanmål: Inget
Middag: Fil med kanel och lite lite russin.
Till kvällen: Inget

Motion: 35 min kondition, 40 min styrka inkl. magpass
Kommentarer kring dagen: Kanondag trots att vi vaknade sent. Bra och god mat har ätits. Och motivationen är verkligen på topp, mycket tack vare er fantastiska medkämpare och alla härliga peppande kommentarer.

Ytterligare en deltagare har tillkommit i Rivstart, har lagt till information i invägningsinlägget från iförrgår.

Dagens peppande kommentar till från en av deltagarna i Rivstart 2009 kommer från min tidigare chef Bella, tillägas kan att hon är grek så när hon skriver att hela huset är fullt med kakor så är det verkligen full med kakor, här kommer hennes pepp:
"Härligt att läsa att du oxå är på g! Idag är jag stolt över mig själv: dag 2 och fortfarande inget återfall - och idag utsatte jag mig för frestelser BIG TIME!! Var hemma hos min syster som alltid har hela huset fullt med godis, kakor, mat, och ännu mera godis, kakor mat. Men jag åt INGENTING av det. Inte ens en enda liten sketen godisbit. Jag är supermotiverad - NU KÖR VI!!Tralalalallallala!!"

Måste uppmärksamma min kära syster som idag höll på att falla för begäret här. Men som efter diverse påtryckningar lyckades motstå frestelsen såhär.

Så till sist så tipsar Sara om följande:
"Tips för de som inte orkar tänka: ta hem programmet formfixaren. Där kan du fylla i dagens matintag, planera dina 8 veckor, fylla i hur många kalorier du vill äta, ifall du äter low-carb eller vanligt, osv. Hjälper mig bra mycket :)"
Har inte själv testat detta ännu men det låter ju kanon!!!

6 kommentarer:

MissyElliot sa...

Visst är det så att motivationen fullkomligt sprutar. jag känner samma sak och visst är det härligt. Det gör det lättare för oss alla att fixa detta. För det ska vi. Vi är BÄST!
Kramiz och en massa pepp till oss allihop.

Anonym sa...

nu har jag laddat ner formfixaren, får se om jag hanterar programmet men men det visar sej

Jag... sa...

Du rä så välkommen! :-D

Hänger med här också! Kämpa på, ser bra ut! :-D

Anonym sa...

Jag undrar vad Bujurdi är för något, har aldrig hört talas om det.

Sandra sa...

HIttade till din blog idag. har precis själv börjat blogga om viktnedgång! Start vikt 75 målvikt1 68 kg!!!
Hoppas i kan hjälpa varandra!!!

/sandra

Helen sa...

härligt att få så mycket motivation från andra.. andra dagen för mig å det går super.. så härligt... tror du kommer ha gått ner mkt redan första veckan.. du motionerar ju.. inte jag än... kanske en kvällspromis ikväll om jag inte somnar med Thea... kram