tisdag 31 mars 2009

Kalabalik

Ojojojoj, klockjan är bara halv sju men det har redan varit kalabalik och uppståndelse.
Sitter nu på tåget på väg till Stockholm på utbildning. 5:14 var avgångstiden i morse... Zzzzz...
Hoppar på tåget som i dvala och känner i maggropen att nåt inte stämmer när jag har samma plats på min biljett som en annan. Dubbelkollar för säkerhets skull datumet och visst är det väl så att min biljett var bokad till den 30:e mars som åtminstone enligt min kalender inföll igår!!!
Det var bara att försöka få fatt på en konduktör och se om tåget var fullt eller om jag kunde följa med ändå... Ny biljett var så klart nödvändigt att inhandla... Å det gick bra till slut men inte helt utan ångest. Varför sådan ångest då? Jo sånthär händer inte mig!!!
Andra kanske men inte mig!!!
De enda gångerna sånt här händer mig är när jag tappat kontrollen och det gör inte jag! Dags alltså att återta kontrollen och fokusera! Nu däremot skall jag gå och hämta andra koppen kaffe. Hade tänkt sova på tåget men blev ju så klart klarvaken i biljettkalabaliken och kommer förmodligen att sitta och sova på middagen ikväll istället... Socialt och bra.
Ha en fortsatt god morgon mina vänner...

3 kommentarer:

maria sa...

Fortsatt bra dag! Njut av kaffet och av det vackra landskapet, fortsätter du med kaffet idag så håller du dig garanterat vaken ikväll. :)

Nenny sa...

Oj. Men det var ju tur att du kom med tåget i alla fall. Hoppas resten av resan flyter på utan fler missöden...
Kram

Helen sa...

men tänk att inget kan gå obehindrat förbi... hmm...
var det du som strulat eller jobbet.. kram kram kram