torsdag 9 april 2009

4 dagar ledigt framför oss

Åh så underbart det är att sitta här och veta att man har 4 dagar ledigt.

Här går det bara fin fint, maten har funkat mycket bra i veckan, däremot har jag inte hunnit fotografera och lägga ut menyer här men det kanske ni står ut med :-)

I onsdags, i går alltså, jobbade jag hemifrån, Pernilla, min kära kollega som skall få en liten bebis snart, och jag var här hemma och gjorde lite överlämningsarbete som vi aldrig någonsin skulle ha fått gjort på jobbet. Så nu känns det tryggt och bra inför det fortsatta arbetet. Pernilla hade med sig en lite söt påskblomma så nu har vi åtminstone ett påskpynt här hemma :-) Pernilla har också värdens finaste addidas skor som jag är galet avis på, svarta och rosa. Hon har köpt dem i USA. Så typiskt!


Idag efter jobbet var vi ute och sprang lite igen. Det var intervallträning på schemat idag och det blev 2 hela varv runt tallriken samt 4 intervallvarv. Och så promenaden dit och tillbaka så klart. Det är helt underbart med detta vårväder, på bara några dagar har räden blivit gröna och knopparna slår ut. Våren är helt fantastisk.



Så har jag fått lite frågor kring ett inlägg som jag gjorde för ganska länge sedan nu där jag hade en lite idé kring en samlad grej kring vårruset. Det jag funderade på var om vi inte skulle kunna samla våra mål och våra resultat tillsammans med foton och göra ett härligt vårrus-collage! Vi kanske skall försöka med det igen nu när anmälningstiden har löpt ut och man vet om man ska delta eller inte. Känner ni för att se om vi kan få ihop ett litet collage med bilder på oss alla? Det handlar ju inte om hur snabbt man skall ta sig fram utan att samla alla och se hur många vi är i varje stad som deltar. Skall du delta, skriv en liten kommentar om vilken stad och vilket datum.

Nu skall jag luta mig tillbaka i soffan och slappna av resten av kvällen. På återhörande imorgon. Då är det vägningsdags. Skall bli riktigt spännande!
Kram och pepp

6 kommentarer:

ullis sa...

Vilka fina bilder.

Absolut, det låter som en perfekt idé verkligen och jag är på direkt :o)

Jag ska delta i Gävle måndag den 18 maj.

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Ja, våren är väl härlig :) Tack igen för i onsdags! Ha en skön påsk!
Kram
/P

yvva sa...

Tack snälla, ett smörpaket väger ju;-)
Nu känns det bättre!
Kram och glad påsk!

yvva sa...

Vårruset i Växjö är den 11/5 och jag finns där!
Vi är en grupp under Lessebo kommun.
Kramar

Tjockisen sa...

Härligt att du har haft en bra vecka och att träningen går framåt! Ha en härlig ledighet nu! Kramar

Anna sa...

Halloj! :) Vårruset i Gävle här med! Ha det gott!