fredag 1 maj 2009

Ingen hejdundrande start på maj direkt

-0,1... Oh my god!!!
Näe nu överdriver jag lite. Mina känslor inför detta minuset är inte så hopplösa som jag ger sken av. -0,1 är ett minus, jag har också minskat en hel centimeter i midjan och jag vet, om jag skall vara riktigt ärlig, var problemet ligger och hur jag skall attackera det. Problemet är avsaknaden av noggranhet och fokus. Det löser jag genom att under den kommande veckan fylla i allt jag äter, i de mängderna jag äter det, på min Håll Koll sida på GI-viktkoll. Det innebär att jag inte kan äta den där bananen till mellanmål och kanske hellre skall välja keso och avokado istället för en mörk smörgås. Det innebär att jag helt utesluter russinen på yoghurten på morgonen, även att de piffar upp en annars ganska trist vardagsfrukost. Det innebär helt enkelt att mina små ovanor och olater som smygit sig på måste tas bort. Och så får vi se vilket resultat det ger på fredag morgon.

Nu är dagens frukost uppäten, det blev två stekta ägg och keso (som strax skall föras in på Håll Koll alltså) näst på schemat står packning och därefter Vårrusetrundan. Till lunch blir det spagetti och köttfärssås, spagettin för att balansera upp efter löpningen.
Håll sedan tummarna för mig att jag kan stå emot suget i helgen och att det onyttigaste som tar vägen över mina läppar ner i magen är nötter, precis som planerat.

(Nu är Anders Pihlblad på TV, han rapporterar om 1 maj firandet i Lund med samma skjorta på sig som igår :-)

Dags att sätta igång med dagens sysslor. Ha en underbar 1 maj kära viktvänner och även ni andra som läser denna blogg. Ta hand om varandra och njut av det underbara vädret.

5 kommentarer:

yvva sa...

Tack för att du finns, utan dej hade jag fortfarande varit lika fet!
Skojar inte, tänkte på detta igår utan din blogg hade jag aldrig kommit igång -16,2 kg idag.
Du är så duktig dina - 0,1 kg är bra mycket av ditt omvandlas ju till muskler nu (är så impad över ditt springande).
Kram och kör hårt syster

MissyElliot sa...

Ett minus är alltid ett minus!
Bra jobbat ändå....
Hoppas att du får en toppenhärlig första maj i solen...
kraiz

bagerskan sa...

Ett litet tips... ta blåbär/hallon i filen + lite riven kokos, fett och gott!

Och som tidigare talare sa, ett minus är alltid ett minus!

Kram kram Karin

Malin sa...

Tycker inte alls att du ska vara missnöjd, du har ju dragit igång träningen på allvar nu så du bygger ju verkligen muskler :) Minus 0,1 kg är ju ett minus! Kram

Nenny sa...

Bra jobbat! En cm runt midjan är ju jättebra! Och ett minus är alltid ett minus!
Kram