söndag 27 december 2009

Är det någon som minns Rivstart 2009?

Efter dagens egotripp med förstasida, artikel och löp är det väl inte mer än rätt att jag också tar tag i saker och ting och verkligen ser till att vara så nyttig som jag utger mig för att vara. Så...

Är det någon som minns Rivstart 2009?
Vi var ett helt gäng som satsade på en rivstart på vår viktminskning under årets första åtta veckor.
Resultatet när det ursprungliga Rivstart 2009 var över den 1 mars 2009 var fantastiskt, tillsammans hade vi gått ner 123,2 kg.

För tredje året i rad tänkte jag den 2 januari 2010 sätta igång med en ordentlig rivstart enligt GI-metoden och gå ner de sista kilona till min målvikt.

Är det fler som tar tag i saker och ting efter nyår? Är det någon som är intresserad av och redo för en Rivstart 2010? Hojta i så fall till med en kommentar här. Vi kör igång den 2:a januari och Rivstarten pågår till den 28 februari. Vill du hänga på? Meddela mig hur mycket du satsar på att gå ner på dessa 8 veckor. Kom igen så kör vi!
Alla är såklart välkomna att delta oavsett vilken metod du använder för din viktminskning.

Kram och pepp på er alla

20 kommentarer:

bagerskan sa...

Jag ska ta itu med min vikt efter nyår, vet dock inte om det blir just Rivstart men definitivt skärpning.
Jag behöver all hjälp o stöttning jag kan få, vad är dina bästa tips?
Kramar Karin

Annie sa...

Jag hänger gärna med på en rivstart 2010 - kan behöva den extra lilla pressen... Den här gången bangar jag inte ur! ;)

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Hej!

Jag är naturligtvis på! Jag kan tänka mig att det är rimligt att gå ned fem kilo under dessa två månader.

Karin sa...

God morgon Cornelia! Självklart är jag med! Återkommer dock med hur många kilo jag vill gå ner på 8 veckor efter jag har vägt mig 2 januari.

Cornelia sa...

Härligt att ni är på!!! Jag skriver in er på listan!

Åsa sa...

Jag är självklart med! Dina rivstarter är du så bra på att organisera =) Vägde mig idag för att se hur jag ligger till.. =(

Malin sa...

Vad roligt med Rivstart 2010! Klart jag vill vara med :)

Målet är fem kilo mellan den 2:a januari och 28 februari. Känns som en rimlig siffra för mig. Men drar igång lite smått redan denna vecka.

Peppkram

Cornelia sa...

Kul med ännu fler deltagare. Jag skriver upp på listan och publicerar sen i början av januari. Glöm inte att meddela vilket mål du har om du inte har gjort det ännu. Kram och pepp allesammans.

Anonym sa...

Jag häner självklart med då jag redan bestämt att nu efter 2 veckos paus och "frosserier" är det dags 1/1-10 att återgå till så som det ska vara. Allt för forsätta min viktkamp.
Jag forsätter dock med min kombination rivstart/nystart och motion.
Hoppas det är ok och jag ändå får vara med.

Maria sa...

Jag är med! Satsar på 5 kilo, vet dock inte vad utgångsvikten är den 2 jan....säkert en hel del mer än den 2 dec=0 Nåja, oavsett utgångsläge så satsar jag på 5 kilo.

yvva sa...

Jag hänger på! upptäckte att jag hade bytt ut morgonfilen till kvällsgodis.
har 20 kg kvar till att börja med så vi kör hårt.
Kram och tack för att du orkar igen!

GI-Malin sa...

Hej
Vad kul m löp och allt. Been there done that ;D. Du är superfin och inspirerande. Klart jag är på. Kommer dock att köra till den 10/2 då jag åker till Thailand. jag satsar på 6 kg, 1/veckan.

Helen sa...

JA E ME!!! Jag kommer inte köra GI utan mitt gamla vanlig.. håll igen å onödigheter och försöka röra på fläsket varje dag!!
kram

Nina sa...

räkna med mig - åtta veckor sa du ? vad säga om 8 kg ??? japp jag satsar på det!

kramar/Nina

ase sa...

Halloj! Jag är MED... Kör igång på fredag = 1 januari, och trots att jag vill gå ner MASSOR fort, så sätter jag nog som mål att gå ner 5 kg de första 8 veckorna... Ska bli kul att följa alla här!
Grattis till uppmärksamheten i Expressen förresten! Måste ju vara en riktig ego-booster att få se sig själv på löpet och förstasidan :-)

Cissi sa...

Hej,
Jag hänger gärna på! Har 8,5kg att gå ner vilket kanske är lite väl häftigt för 8 veckor. Men 5 kan bli målet för mig.

/Cissi

Cornelia sa...

Välkommen alla nya! Jag har lagt till er på listan. Cissi, som jag förstår det har du ingen blogg. Om du har det och du vill att jag skall lägga en länk till den på ditt namn får du hojta till. Kram och pepp och trevlig dag till er alla

ida sa...

Hej! Hoppas det inte är för sent att anmäla sig!!!

Jessica sa...

Självklart vill jag vara med på en rivstart, det är ju hur bra som helst. Till den 28 februari vill jag ha gått ner 8 kg :)

kajsa sa...

Hej!
Gud va kul, ville vara med förra året, men nu ska jag satsa. Jag ska klara 4kg på 8 veckor. Det ska gå!!!
Krmar kajsa