måndag 28 december 2009

Rivstart 2010 - here we go!

Härligt vilket gensvar jag har fått på Rivstart 2010. Gud va kul!
Roligt att det är så många som minns det som en positiv start på förra året.

Dags att presentera vilka som har anmält sig hittills och vilket mål man har. Med mål menar jag alltså hur många kilo man hoppas kunna gå ner dessa första 8 veckor.

Deltagare - Mål (minus på 8 veckor)
Cornelia -  6 kg
Annie - ?
Karin -  ?
Åsa - 5 kg
Malin - 5 kg
Gorgina - 3 kg
Maria - 5 kg
GI-Malin -  6 kg
Yvonne  - 7 kg
Prralin - 5 kg
Helen - 4 kg
Chrissan - 5 kg
Maria K - 4 kg
Yllet - 6 kg
GI-Fredrik (GI-Malins man) - 6 kg
Nina - 8 kg
Åse - 5 kg
Cissi - 5 kg
Stina - 4 kg
Elisbaeth - 5 kg
Lina - 5 kg
Ida - 4 kg
Jessica - 8 kg
Lena - 5 kg
Frida - 5 kg
Jessika L - 3 kg

Står det ett frågetecken efter ditt namn har du ännu inte meddelat mig ditt mål. Självklart går det bra att göra det fram till vi kör igång. Men glöm inte att göra det senast den 4 januari.
Är det fler som vill haka på?
Släng in en kommentar, ju fler vi är desto roligare.
Stor kram och pepp till er alla
Cornelia

33 kommentarer:

Prralin sa...

I'm in! 5 kg blir mitt mål tror jag...

yvva sa...

tack för att du fattade att 20 kg var för mycket på 8 veckor ;-) men det hade varit underbart
Kramar på er i Kalmar

Chrissan sa...

Jag är också på!
Satsar på -5.:)

Maria K sa...

Om det går bra att vara med fast att man inte har ngn blogg så är jag gärna det :)
Satsar på minus 4kg på 8 veckor!

Cornelia sa...

Maria K: Självklart går det bra att hänga på även om du inte har blogg. Jag har lagt till dig på listan. Kram och pepp

Helen sa...

hmm jag satsar på 4 kg.. allt över få bli underbart!!!!

Anonym sa...

Jag tar ett litet mål -3kg. Har lärt mig "bättre att lyckas med ett mål än misslyckas". För lyckas man så får man mer motivation forsätta än om man misslyckas.

Cornelia sa...

Gorgina: Så sant som det är sagt, jag har lagt till ditt mål. Kram och pepp

yllet sa...

Hej snyggis!! Jag är på!! Write me down för... öh..minus 6 kilo! Då ska jag även damma av kroppenbloggen!

Pepp och kram!

GI-Malin sa...

Hej Kom på att jag tänker anmäla min man också. Sätta lite press på honom liksom. hehehe Han heter GI-Fredrik och skall gå ner 6 kg han också.

GI-Malin sa...

Jag har länkat till dig på min blogg, hoppas detta är ok?

S sa...

Jag vill också vara med! :)
Antar att det kommer behöva bantas 4 kilo efter helgerna... ;)

Kramen!

Anonym sa...

Jag vill också vara med!
Minus 5 kg på åtta veckor är mitt mål (jag vill gå ner 10-12 kg totalt).
Elisabeth

Lina sa...

Hej!
Vad härligt att hitta ett gäng som man kan peppas av. Jag vill gärna vara med och mitt mål är 5 kilo på 8 veckor. :)

Cornelia sa...

Välkomna både Elisabeth och Lina, jag lägger till er på listan, har ni någon blogg ni vill att jag länkar till får ni hojta till. Annars får ni inte glömma att titta in här igen och uppdatera er på status och lite instruktioner om när resultatet skall rapporteras in.
Kram och pepp

ida sa...

4kg får nog bli målet!!!

Lena sa...

Jag vill också vara med. Sätt -5 på mig med, det verkar vara ett bra mål.

Kin@ sa...

Japp, här kommer man med!
Nytt år, nya tag!

Mitt mål blir ATT gå ner, hur mycket?
Det som blir, då kroppen ibland lever sigg egna liv pga sjukdom...

Gott Nytt år på er!

Mch Kin@
GI enligt Kin@

Jessika Larsson sa...

Hejsan! Tips från Yvonne så är jag på =) det första 8 veckorna vill jag försöka gå ner 3kg. Med vänliga hälsningar Jessika

Cornelia sa...

Hej Jessika,
kul! Bra att hon har tipsat dig!
Du är så välkommen att vara med. Jag lägger till dig på listan, du är välkommen att titta in här igen. Ska lägga upp lite instruktioner om resultatrapportering så snart som möjligt. Kram och pepp

Anonym sa...

Hej igen!
Jag bloggar på Mama´s hemsida, under läsarbloggar, under namnet "Syster Elisabeth".

http://www.mama.nu/lasarbloggar/view-web-log.xml?id=6964

Gott Nytt År!
/Elisabeth

Anonym sa...

Har inte heller ngn blogg, men blev intresserad av rivstarten ;)
Har inte varit aktiv på sidan sedan i september 2009.
Vågen säger att det är dags så jag anmäler mig.

minus 5 kg tar jag till en början.

Peppkramar till alla/Marie

Cajsa sa...

Behöver nog lite pepp härifrån, skulle vilja gå ner 9kg, men tänkte börja med 6kg

Mor Duktig sa...

Chrissan lurade med mig. Jag är på. Ner till 67 ska jag, det är 5 kg.

MassageLotta sa...

Ok, denna tråd måste jag haka på....kan funka med -7 kg.....// Lotta

maria sa...

HEJ!!! Som obotlig optimist (tydligen) tror jag på att 2010 sätter P för min viktresa. Så jag är givetvis med.
Minus 5 kg till att börja med.
:)JÄTTEKUL! TACK FÖR TÄNDNINGEN!
Och GOTT NYTT ÅR!!!

Ninni sa...

Jag hänger på! -4kg med tanke på nyår och min födelsedag. Det är bättre att sätta ett mål som man kan uppnå än att sikta för högt.

Ninni sa...

Hej igen!
Glömde fråga i min förra kommentar. Ska man lämna in resultat varje vecka eller först när det har gått 8 veckor. Om man ska lämna in resultat varje vecka, vilken dag.

Jag har precis hittat hit via Livsvinst så jag vet inte om du har tagit upp detta tidigare.

Gott nytt år!

Anonym sa...

Hej!

Jag vill oxå hänga på, fast jag inte heller har ngn blogg. Jag heter Teresia väger 75 och vill gå ned 10 kg som mål i sommar. Sätt 6 kilo som mål inom 8 veckor. Tack!

Anonym sa...

Hej Cornelia!
Mitt namn är Teresia. Väger 75 kilo och vill gå ned 6 kilo på 8 veckor. Hoppas att jag kan hänga på!
Tack

Cornelia sa...

Marie, Cajsa, Bondbruden, Maria, Ninni, Teresia: Välkomna till Rivstart 2010. Nu är listan med deltagare uppdaterad på bloggen.
Ninni; jag har också lagt till instruktioner om hur resultatrapporteringen är tänkt att gå till, gå in och kika och hojta till om det finns frågor.
KRam och pepp

GI-tankar sa...

Jag kommer gärna med. Minus 8 är mitt mål.

Sussie sa...

Hejsan!
Vilken härlig ide, är det för sent att vara med? Om jag kan va med så satsar jag på att gå ner 6 kg!

Sussie