tisdag 29 december 2009

Succé för Rivstart 2010 - mindre succé för hemtenta 2010

Efter en lite för lång sovmorgon med kaffe på sängen (tack min älskade Jinn) tog vi oss en promenad i kylan och halkan. 30 minuter senare damp vi ner vid köksbordet för en sen GI-frukost. Dagen har börjat bra, lite för bra för att ha en hemtenta att göra, jag återkommer till det.

Vilken succé det har blivit för Rivstart 2010. 20 st är anmälda redan. Listan i inlägget nedan uppdateras efter hand och snart lägger jag också ut lite instruktioner om restultatrapporteringen. Alla som vill är välkomna att delta, oavsett metod, oavsett mål. Det handlar bara om att vi skall peppa varandra att få en bra start på 2010. Och bra är ju olika beroende på vem man är. Men tillsammans blir det desto roligare. Så har du inte anmält dig? Gör det nu. Och har du en egen blogg får du gärna föra budskapet vidare och länka hit. ALLA är välkomna, gamla och nya läsare, läsare med egen blogg eller utan.

Nåväl hemtenta var det ja...
Dags för lite planering av upplägg på den nu. Därefter en snabb dusch och sen utförande av hemtenta under eftermiddagen. Jag ligger hopplöst efter men det är smällar man får ta när man väljer att vara lite julledig. Högskolan i Kalmar, eller Linnéuniversitetet som det heter efter nyår, har valt att lägga studieperioden utan avbrott över jul och nyår. Visst har vi hemstudier och inte föreläsningar i skolan men ändå. Det sämsta jag någonsin har varit med om. Att inte ha jullov kan ju få den mest studiemotiverade att bli trött på skiten. Hur kul är det att sitta och skriva hemtenta den 23 december. Tro mig jag försökte!

Mina vänner, dags att ta tag i dagen.
Imorgon beger vi oss mot sydligare breddgrader för att fira nyår. Och med sydligare menar jag Malmö :-)
Kram och pepp på er allesammans

9 kommentarer:

Malin sa...

Roligt att vi blir så många i Rivstarten 2010!

Vi har sällan föreläsningar och seminarier över jul och nyår, lärarna vill väl också vara lediga. Men lov existerar inte på universiteten, vi har t.ex. inlämning till uppsatsseminariet imorgon kl. 24.00. Lycka till med hemtentan!

Peppkram

Cornelia sa...

Malin: Håller inte med där riktigt. Jag vet lärosäten som inte har julveckan med i den vanliga planeringen om du förstår vad jag menar. Kalmar ändrade detta för något år sedan och innan dess var julveckan inte medräknad i kursplaneringen. Det har fått till följd att vi börjar en vecka senare på hösten. Men hej, jag skulle hellre ha ledigt mellan jul och nyår än börja i september....
Nåväl. Nu är det bara att bita i det sura äpplet. Lycka till med ditt plugg också, kram och pepp

Åsa sa...

Hej Cornelia! Jag sätter mitt mål till -5 kg... =) Ha det så skönt i Malmö och hälsa från mig!Du kanske möter mina vänner på vägen som är på väg upp för att fira ;-)

Elevator Lady sa...

Hej! Hittade precis din blogg och vill gärna vara med i rivstarten! Jag satsar på 5kg.
Kramar från Frida!

Cornelia sa...

Välkommen hit Frida, jag lägger till dig på listan.
Titta in snart igen för lite instruktioner om resultatrapportering. Kram och pepp

choklad sa...

Jag vill också vara med på rivstarten!
tänker mig 5 kg.
//Choklad

Mor Duktig sa...

Jag hänger på! Tar bort 5 kg gissar jag på, jag ska väga 67 när jag är klar.

Kan inte väga mig nu, har näven full av salta pinnar... men vi bröjade nästa år va´?

Chrissan lurade med mig!

Sofia sa...

Hejsan!
Jag hakar på rivstarten om man ännu får vara med ? Mitt mål på 8 v får bli 4 kg, -0,5 kg / vecka.

Gott Nytt År!

Cornelia sa...

Choklad, Mor duktig och Sofia: Välkomna till Rivstart. Jag har lagt till er på listan! Kram och pepp