torsdag 14 januari 2010

Dag 6 vecka 2 - en lista!

Hemma i Kalmar efter en dag i Karlskrona igår.
Lika underbart som vanligt. Hann med en fika med Liselott och hennes lilla Saga också.
Kvalitetstid. Och det blev ingen synd utan bara en Latte, det kallar jag inte synd i sammanhanget.

Idag skall jag se till att bli klar med mitt lilla manus och synopsis för skolan. Det saknas bara en liten finish, men den kan vara ack så svår.

Jag har en hel lista med saker att förtälja här känns det som så jag får ta till ett gammalt beprövat knep. Listan!
Här kommer den!
  • Fler målvisualiseringar har tillkommit, de finns inlagda med länkar här. Titta gärna in och läs.
  • Vi blir fler och fler i Rivstart, det är så härligt. Nu är vi uppe i 82 deltagare. Titta in och kolla in vilka som är nya, det gör du här. De nysate finns längst ner på listan.
  • Jag saknar fortfarande resultat från fyra stycken från vecka 1. Lina, Maggot, Martina och Elam. Hör gärna av er till mig på caramiamia@gmail.com.
  • Ni glömmer väl inte att vi har vår egen Facebook-grupp. Sök på Rivstart 2010!
  • Jag har lite funderingar kring "slentrianmässigt unnande", så redan imorgon tänkte jag köra en ny tema-omgång. Temat blir just "slentrianmässigt unnande", vad nu det kan innebära :-)
Slutligen är jag tillbaka på detta med utseendet på bloggen.
I går bad jag om lite input på det nya typsnittet och storleken på texten här på bloggen. Det har kommit in lite olika åsikter. Så jag får följa mitt hjärta helt enkelt. Men jag behöver hjälp! Jag använder en av standardmallarna i blogspot och är inte alls haj på hur man gör om i mallarna, men jag tror att det finns flera därute som är ganska bra på det. En av kommentarerna jag fick var att själva inläggsdelen är för bred, vilket gör det svårläst, något jag håller med om och gärna skulle vilja ändra på. Men jag är helt enkelt inte kapabel till att göra det själv utan att ALLT i hela bloggen ändras. Är det någon som vet ett knep eller ett råd. Hör av dig till mig! Gärna på mail. caramiamia@gmail.com

Det var nog allt.
Glöm inte temat imorgon. "Slentrianmässigt unnande" alltså!
Glöm inte heller att du kan rapportera ditt viktresultat under vecka 2 redan nu. Har du redan vägt dig behöver du inte vänta till söndag.

Dags att ta tag i en ny nyttig dag.
Kör hårt.
Kram och pepp allesammans
Cornelia

4 kommentarer:

kajsa sa...

Hej!
Här kommer mitt vikresultat från vecka 1 lite sent men bättre än aldrig :) Jag blev -0,2. Hade satsat på -0,5 men denna vecka tror jag har gått mycket bättre så är nöjd ändå. Tack för en supergrupp och massa pepp! Krmar kajsa

emmy sa...

Jahapp, för vecka 2 vill jag rapportera: -1.7 kg (totalt -2,7 kg nu...) Kram!

Lina sa...

Hejsan!
Helt missat att skriva in min vikt -0.5 så här långt! :)

Cissi sa...

Hej,
Här kommer mitt viktresultat för vecka 2 : +/- 0 (alltså fortsatt -1,6 totalt), mindre bra vecka alltså men nu nya tag!
/Cissi