onsdag 28 april 2010

Dag 4 av 43 - den totala genomklappningen

Sammanfattar dagen i lite punkter:
  • Sista ansträningningen på denna kursen innebar diarierunda med tillhörande intervju för artikel. Det är SVÅRT att hitta intressanta nyheter i Kalmars förvaltningars posthögar. Men jag åstadkom något i alla fall efter lite svordomar och en hel del orienterande övningar i kommunkorridorerna.
  • Hårt arbete kräver gyrostallrik till lunch - genomklappning nummer 1
  • Eftermiddagen bjöd på en kortare promenad när jag ändå skulle till skolan och lämna in min artikel.
  • Eftermiddag och kväll erbjöd också jobbpass, mitt sista jobbpass.
  • Det firades efter hemkomst med ett glas rött - genomklappning nummer 2.
  • Något som inte firades var att Maja, Carl och Albin ställer in sitt lilla besök här i helgen på grund av lite sjukdom. Krya på er vänner!
  • Något som inte heller firas är Barcelonas sorti ur Champions league. Det kunde man väl ge sig fan på att Inter skulle sätta det slutliga stoppet för dem i den turneringen. Men spelar man en hel match med en man mer hemma på Camp Nou och bara behöver göra 2 mål samt heter Barcelona, då ska man fixa det! - den stora genomklappningen med nummer 3 idag!
  • Nu är det dags för genomklappning nummer 4, den när jag helt ger upp och beger mig mot sängen.
Imorgon är en annan dag!

0 kommentarer: