fredag 30 april 2010

Dag 6 av 43 - Valborgsmässoafton och lite tillbakablickar

Så var det Valborgsmässoafton igen. Vår första i Kalmar.
Dagen har hunnit bjuda på en hel del olika saker.
Tenta i morse. Den gick kanon och jag var klar efter 30 minuter, fick lämna in först efter 50 så det var bara att vänta. Åkte hem fort som blixten för att hinna umgås lite med Fia och familjen innan de åkte.
Därefter har vi hunnit äta lunch, jag har fixat lite administrativt, lagt pussel och nu sitter jag här i soffan på bästa Maria Montazamivis med jordnötter och ett glas rött.
Vi ska inte göra några direkt ansträngande saker idag. Bara ta det lugnt!!!

Funderade lite över hur det såg ut i mitt liv för ett år sedan och då är det ju tur att man har bloggen :-)
Jag hade kommit igång med löpningen sedan en och en halv månad tillbaka och var ganska nöjd med min kroppshydda, är inte lika nöjd idag   :-(. Jag hade gjort högskoleprovet och sökt till journalistutbildningen och väntade ivrigt på svar - utan att någon visste. Jobbigt att ha hemlisar.

Tänk vad mycket som kan hända på ett år.
Här sitter vi idag i Kalmar, jag är snart klar med mitt första läsår, en tredjedel av utbildningen avklarad och idag går vi in i vecka 24. Den 26 augusti ska vi bli tre! Och tänk, kanske har man hemlisar även detta året som ingen vet om :-) Ja det återstår såklart att se, om ett år kanske vi vet svaret. Jag återkommer :-)

Trevlig Valborg allesammans!

1 kommentarer:

Karin sa...

Tillbakablickar är bra! För då ser man hur mycket man hinner att åstakomma under ett år. Det kan vara ganska mycket det! Som i ditt fall. Nu går du utbildning som du vill och ni är på väg att bilda familj!
Önskar dig all lycka, och jag tror att tentan gick lysande. Trevlig Valborg!