tisdag 6 januari 2009

Meny & Motion dag 5 - tisdag 6 januari 2009

Frukost: 1,5 dl yoghurt med kanel, 1 kokt ägg, kaffe.
Lunch: Ugnsbakad laxfilé med ädelostsås och rivna morötter.
Mellanmål: Inget
Middag: Lövbiff med skinka, sallad, purjolök och fetaost. Pyttelite Bujurdi.
Till kvällen: Lite naturella cashewnötter


Motion: Ingen, fullständig vilodag idag.
Kommentarer kring dagen: En jättelugn dag idag. Vi har inte rört oss från sovrummet förutom när vi lagat mat, ätit och varit en snabb sväng och handlat. Vi har kollat på TV i sängen, vi har bloggat i sängen, kollat på film i sängen och läst i sängen. Men nu är det dags igen. Jag har just förberett frukostbordet som jag alltid gör när jag skall upp och jobba och laddat kaffebryggaren, imorgon är det slut på det roliga.

4 kommentarer:

yllet sa...

ja imorgon är det vardag! Både skönt och trist!

Anonym sa...

Det kan vara skönt med en vilodag då och då från motionen =) Det ger en oftast mer motivation de resterande dagarna.

Anonym sa...

Hej!
Emelie heter jag och brukar kolla in din blogg lite ibland =) Tycker att du är jätteduktig och tänkte själv ta tag i detta med vikten nu och är lite inne på GI men känner att jag behöver få tag på mer information och läsa in mig mer på detta. Har du några tips på böcker/internetsidor där det står bra om GI? Använder du dig av någon spciell bok eller liknande? HAr tyvärr ingen blogg, men du kanske kan svara här bland dina kommentarer eller i ett inlägg på din blogg... Vore tacksam för tips /Emelie

Marita sa...

Jag har gått ner mitt kg på 1 vecka, och det känns jättebra. Har redan börjat känna mig piggare:)