söndag 3 januari 2010

Så var dag 2 också avklarad

Var tog denhär dagen vägen då?
Efter en skön promenad i morse satte vi igång med diverse praktiska bestyr innan det var dags för plugg.

Via plugget blev det plötsligt lunch och vad jag åt då hittar ni här neranför.
Gott blev det och riktigt riktigt GI!

Efter lunchen fick vi trevligt besök av min kära bror Jan och hans dotter (min brorsdotter alltså) Mirja. Och så tjocka magen såklart. Om 5 veckor är det beräknat ett litet brorsbarnbarn. Spännande!!!

Ja sen har resten av kvällen bestått av plugg och nu kan jag äntligen anse mig hyfsat klar med hemtentan och filmanalysen. Lite finlir imorgon i form av korrekturläsning bara sen är det klart.

Matmässigt avslutades dagen med lite stekt falukorv, blomkål, broccoli och lite creme fraish. På Håll koll på GI-viktkoll ser jag att jag har ätit lite för mycket kolhydrater och lite för lite protein. Nya tag imorgon. Det är inte lätt såhär i början. Jag håller mig ifrån sockret och det är jag glad för!

Nu ska jag logga ut och stänga av datorn för idag. Huvudet går på högvarv och ögonen är fyrkantiga. Tänkte kolla på nåt annat fyrkantigt istället. TV:n! Vinterkrysset och Gry ska få underhålla mig innan sängen väntar.

Imorgon känns det som vi kör igång på riktigt. Jag önskar er alla lycka till imorgon när många återgår till de dagliga rutinerna. Kör hårt och kämpa på.

Många kramar och pepp till er alla.
Cornelia

Glöm inte att du fortfarande kan hänga på i Rivstarten. Lite mer information tillsammans med en förteckning över de som redan hakat på hittar du här.

3 kommentarer:

Jag... sa...

ja weeee!! Jag skulle vilja sätta 8 kg.. men jag får väl vara lite realistisk (??) och säga 6 kg då.. :)

Ida J sa...

Hej. Nu har jag funderat klart och jag vill också vara med på rivstart! Men jag har ingen egen blogg. Pga flytt/flyttkaos så har jag inte tillgång till min våg förrän flyttlasset kommer på fredag. Men då gäller det! Mitt mål under perioden är 2kg! Hoppas det går bra ändå ;-) Återkommer alltså på fredag! /so long

Cornelia sa...

Hej Ida J, såklart det är OK, jag har lagt till dig på listan. Det är inte heller nödviändigt att du rapporterar din startvikt till mig, det viktiga är att du rapporterar din minskning (eller ökning, sånt händer ju....) Varje vecka rapporterar jag hur mycket vi har lyckats gå ner tillsammans hittills. Det gör jag varje söndag. Så oavsett om du väger dig måndag eller fredag eller söndag så är det kalenderveckans resultat som rapporteras varje söndag. Hör av dig om det är funderingar. Kommentera eller maila mig på caramiamia@gmail.com