söndag 2 maj 2010

Dag 8 av 43 - en bekännelse och tre gånger Hollywoodfruar

Jag har ett litet erkännande att göra. För åtta dagar sedan skrev jag om nya tag och 43 dagar till sommarlovet. Nya tag skulle det bli. GI-maten skulle åter skådas på mitt matbord. Träningen skulle jag komma i fas med och 30 sit-ups skulle väl inte vara en omöjlighet... Ja ni kanske minns.
GI-maten har inte synts till alls, inte ens ordet träning har kommit över mina läppar och 30 sit-ups om dagen var tydligen en omöjlighet. I alla fall hittills.

Idag inspireras jag av en förebild i många lägen och så även idag... Anna Drott!
Idag erkänner hon att hon inte är på banan och hon får även mig att krypa till kors och faktiskt erkänna att det har gått åt pipan. Riktigt ordentligt åt pipan. Jag har ätit massor och jag har gått upp och inte ner! Suck!
Istället har jag här på bloggen försökt prata runt ämnet med hjälp av kungligheter, tillbakablickar över året som gått och hårfärgning. Ja det lurar väl inte någon egentligen, inte mig heller.

Men nu är det så att det obönhörligen är 35 dagar kvar till mitt sommarlov och jag kan inte hålla på att gå upp i den här takten. Det skulle inte bli vackert.
Vad gör jag då åt det?

Jo idag har vi varit ute på en lite längre promenad - 1 timme och 15 minuter lång. Efter det gjordes 30 magövningar och 30 armövningar. Redan igår gjorde jag en matlista för hela veckan och veckohandlade. Matsedeln är inte helt GI-anpassad men jag tar det lite i taget och äter så lite kolhydrater som möjligt. Maten måste ju innehålla kolhydrater också så Jinn får i sig allt hon behöver till det lilla livet i magen och jag kan ju äta alternativ till potatisen, riset och så vidare.

Inför veckan är det någon form av motion som gäller varje dag.
Imorgon börjar jag sista kursen för dethär läsåret. Det är Radioproduktion som gäller i fem veckor framåt. En krävande och rolig kurs om jag har förstått det rätt men också med möjligheter att kunna lägga upp sitt arbete lite utifrån den egna almanackan. Perfekt. Då hinner jag motionen ordentligt. Speciellt eftersom jag numera inte jobbar extra och faktiskt har ett liv att leva också! Det är underbart, jag har verkligen varvat ner i helgen.

Det gäller att ta hand om sig. Värna om sin kropp. Man har ju bara en. Och det är nu vi börjar komma in på Hollywoodfruarna som det hintas om i rubriken. Dessa underbara Hollywoodfruar med Maria Montazami i spetsen. De kläcker än den ena än den andra roliga kommentaren men ibland finns det en hel del klokt där också. Idag har jag haft anledning att tänka på tre av fruarna i olika sammanhang. Maria när jag satte i mig lite nötmix från IKEA, jordnötter med sådandär rött skal på som hon gillar. Maria, underbara Maria.
Päivi tänkte jag på när jag köpte mina gräddbollar på samma affär som tidigare. Päivi älskar gräddbollar för att det är så lite kalorier i dem. Jag ska se om hon har rätt, en absolut tidigast på lördag, på lördagar får jag äta lite gott. Ja så har vi då den sista frun då. Lena Jolton - som vid första anblicken inte verkade ha så mycket vettigt att komma med, men jag har omvärderat. Hon är ruskigt vettig och har också vett att ta hand om sig och sin kropp. I ett avsnitt funderade hon lite över dethär med hur man tar hand om sin kropp. Eller snarare hur man inte tar hand om den. Bilen kan man lämna in på service och betala tusentals kronor för att få fixad. Men sin egen kropp stoppar man gärna i en massa skräpmat och lägger varken tid eller pengar på att serva! Det är tänkvärt mina vänner. Tänkvärt.

Vad skulle du helst vilja göra om du skulle lämna in din kropp på service :-)

Kram och pepp mina vänner.
Nu jäklar kör vi.

1 kommentarer:

Smala Jessica sa...

Hej!
Jag har bytt blogg och finns nu inne på smalajessica.wordpress.com istället för smalajessie.blogg.se. Ha en trevlig dag och hoppas du tittar in!

Peppkramar!