måndag 11 januari 2010

Lite status för egen del, lite visualisering och stalkers.

Det rapporteras så mycket Rivstartsstatus här att jag helt försummat min egen status.
Om nu någon skulle vara intresserad :-)
Helgen har varit lugn, lugn, lugn.
Vi hade en jättetrevlig kväll på O´learys i lördags. Mitt humör blev bättre och jag åt gott utan att GI-synda.

Redan på lördagen bestämde jag mig för att jag skulle slappa kopiöst mycket igår söndag.
Och jajamensan. Det gjorde jag. Efter frukost i sängen med en god bok - Paulo Coelho´s Alkemisten - och skidor på TV så låg jag helt sonika kvar i sängen och läste vidare. Alkemisten har legat och väntat på mig i bokhyllan länge. Det tog mindre än ett dygn att läsa ut den och den var underbar. Rekommenderas varmt till dem som inte har läst den.
Utan min ärade klasskompis Sarah hade jag nog legat kvar i sängen ännu. Vi hade bestämt att vi skulle ta en promenad i helgen och nu fick jag asa mig ur bingen till kl 15 för en dryg timmes promenad. Tack Sarah, det behövde jag.

Imorse var det så åter dags att ta sig till skolan. Jag valde att bege mig hemåt lite tidigare dock och tog vägen förbi receptionen för att hämta ut tenta, uppgifter och betyg för den föregående kursen Att intervjua och skriva. En intensiv kurs med tenta på halvtid, två intervjuer, ett reportage och en analys som inkämningsuppgifter och en himla massa annat pyssel. Jag fick VG. Jag är så lycklig. Inte för att det egentligen betyder något när man sen tar ut sin examen, men det var kul att få VG på alla uppgifter - det var härligt. Det gav mig ny energi att strutta hemåt och slå mig ner i soffan med min nya bok. Dårens dotter av Mian Lodalen.

Idag har vi även hunnit med matsedelsplanering för veckan och storhandling. Känns skönt att vara förberedd då kan inget gå åt pipan med kosten i alla fall.

Imorgon måste jag ta mig lite i kragen igen och påbörja mitt manusarbete, det är det sista som händer i denhär kursen - Berättarteknik. Det skall inte vara inlämnat förrän på torsdag men jag jag har fått en tid hos kiropraktorn på onsdag (uuunderbart, behövs nu, min nacke är inte trevlig mot mig) så en dag försvinner.

Mat och motionsmässigt fungerar det på det hela taget mycket bra. Idag åt vi grillad kyckling med avokado, sallad och bujurdi till lunch. Smaskens. Ikväll blir det tacosallad. Också smaskens.
Och veckans matsedel är som sagt planerad så det blir svårt att få mig ur fas. Vi ska ju nå nya fantastiska höjder vecka 2. Tack hela Rivstartsgänget för att ni finns och ger så mycket pepp och energi.

Imorgon tänkte jag mig en temadag här på bloggen.
Visualisering kommer det att handla om, mer säger jag inte nu, men titta in i morgon förmiddag igen så hittar ni mer information. Visualisering alltså....

Till sist undrar jag om du är en följare.... Du har väl inte missat att du kan följa bloggen här ute i högerkolumenen. Det är bara ett musklick bort :-) Det vågar du väl inte missa...

Kram och pepp på er alla därute.
Cornelia

9 kommentarer:

Emma sa...

Du och jag har visst väldigt olika boksmak :) Jag läste också Alkemisten för ett tag sedan, men jag tyckte den var bland de sämsta böckerna jag har läst - och då har jag läst ruskigt många böcker i min dag.

Men jag kanske inte har det filosofiska draget som man nog måste ha för att uppskatta den boken :)

Maria sa...

Du är minsann duktig på alla fronter nu- härligt! Har man koll på det ena så brukar det andra också lösa sig=) Jag måste säga att man är lite extra peppad bara för att man ska meddela resultatet på din blogg, tänker mig för både en och två gånger innan jag stoppar något i munnen! Mycket bra initiativ med Rivstart! Kram

Pilla sa...

Klart du fick VG, det visste jag ;) stort Grattis!!
kram

Karin sa...

Först och främst! Jättegrattis till tentan! Finns ingen bättre känsla än vg på en tenta, då är det riktigt kul att plugga! Grattis igen.
En slappardag var dig väl unnt då.
Jag hade också läsar- och slapparhelg. HÄnder inte för ofta, så det är gott när det ibland hinns med.
V 2 har startar bra för mig! Känns som detta kommer gå bra!
Kram

Anneli sa...

Grattis till VG! Du finns på min bloglovin lista så jag har koll på dig =)

Chrissan sa...

Grattis till ditt VG!

Anna sa...

GOD MORGON !!!

Här kommer mitt resultat för vecka 2 !!!
- 1,4 kg :)

Isse sa...

Tack för dina peppande kommentarer!!! Känns redan lite bättre..

Grattis till ditt VG!!!

Sarah sa...

Grattis till ditt VG! Härligt. Och tack själv för promenaden, sådana får det bli många fler av :) Kram